Betingelser og vilkår

Kjøpsbetingelser for Skandia møbler nettbutikk

Er noe uklart, kontakt oss på info@skandiamobler.no, så hjelper vi deg!

Generelt

Disse salgsbetingelsene utgjør sammen med din bestilling, bekreftet gjennom en ordrebekreftelse, avtalegrunnlaget for kjøpet. Salgsbetingelsene gjelder for kjøp av varer og tjenester i vår nettbutikk på www.skandiamobler.no til levering i Norge, med unntak av Svalbard og andre steder uten direkte veiforbindelse.

Forbrukerkjøp over internett er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven, angrerettloven, og e-handelsloven. Du finner disse lovene på https://lovdata.no/. 
For å kunne handle på www.skandiamobler.no må du ha fylt 18 år. 
Vi tar forbehold om trykkfeil og forsinket levering.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene. 

Partene

Selger
Firmanavn: Skandia møbler AS
Adresse: Kroklia 13, 2008 Fjerdingby
E-post: info@skandiamobler.no 
Org. nummer: NO830299432MVA

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt.

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse

Når selgeren har mottatt kjøperens bestilling, skal selgeren uten ugrunnet opphold bekrefte ordren ved å sende en ordrebekreftelse til kjøperen. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig. Ordrebekreftelsen gjelder som kundens kvittering.

Betaling

Alle våre priser er oppgitt inkludert merverdiavgift og den samlede totalprisen inkluderer alle avgifter, gebyrer og leveringskostnader. Kjøpsvilkår, ordrebekreftelse og annen informasjon relatert til din bestilling er på norsk. Vi tar forbehold om trykkfeil og endringer i priser og vareutvalg.

Det er flere måter å gjennomføre et kjøp hos oss:
1. betale med MasterCard og Visa kort via betalingsløsning Stripe
2. mobilbetaling med Vipps
3. få betalingsinformasjon på e-post og betal via din nettbank til vår Nordea bank konto før varene sendes.

Dersom kjøperen bruker vipps, kredittkort eller debetkort ved betaling, trekkes kjøpesummen på kortet ved bestilling. 

Levering

Leveringstid er ca 7-8 uker.
Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil kjøper motta en oppdatert leveringsbekreftelse per e-post med ny forventet leveringstid. 
Det er viktig at du har oppgitt et telefonnummer vi kan nå deg på. 
Produktene blir levert hjem til deg med budbil. Produktene leveres til nærmeste ytterdør på bakkenivå. Forutsetter vei med fremkommelighet for budbil fram til ytterdør. Innbæring, utpakking/montering eller gjenvinning av emballasje er IKKE inkludert i prisen. Sjåføren ringer ca. 30 minutter før han ankommer og kunden hjelper til med avlessing.
Skandia møbler har leveringsforbehold på enkelte adresser. Dersom du bor på en øy uten veiforbindelse eller du er usikker på om vi kan levere rett hjem til deg, ta kontakt på epost info@skandiamobler.no.

Undersøkelse og risiko av varen

Etter at kjøper har mottatt produktene, bør han/hun så snart som mulig, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ved mangler eller feil må kjøper kontakte selger innen kort tid (se eget punkt om reklamasjon).

Risikoen for varen går over på kjøperen når varen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans/hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade av varer.

Vilkår for bruk

Skandia møbler tar ikke ansvar for feil bruk av våre varer. Alle våre varer er håndlaget som gjør at alle våre møbler er unike.

Angrerett 

I følge angrerettloven gjelder angrefristen fra den dagen kjøperen mottok varen og 14 dager fremover. Dersom du vil angre kjøpet, returnerer du varen i samme stand som du mottok den og legger ved angrerettskjema, du vil da få tilbakeført det du har betalt for varene (kjøperen må dekke fraktkostnader selv). Varen skal sendes i retur innen 14 dager etter at melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper betaler returfrakt. Pengene vil tilbakebetales kjøpers konto innen 14 dager etter at Skandia møbler har mottatt varene. Dersom varen er påført en verdireduksjon fordi den er brukt, vil dette trekkes i fra summen som tilbakebetales. Om du ønsker å benytte deg av angreretten må du sende mail til info@skandiamobler.no. 

Møblene som er laget etter individuell bestilling kan ikke returneres. 

Reklamasjon og garanti

Ditt kjøp er omfattet av den norske forbrukerkjøpsloven. Dersom det foreligger en mangel ved varen, må du så raskt som mulig, og innen 2 måneder etter at du oppdaget den, gi Skandia møbler skriftlig melding (info@skandiamobler.no) om at du vil påberope deg mangelen. Reklamasjonsfristen er to år fra overtatt vare. Dersom det er synlige skader på emballasjen, noteres dette på fraktbrevet til transportøren. Skandia møbler vil da gi deg informasjon om hva du skal gjøre videre. Det er selvfølgelig et krav at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av en feilaktig bruk av produktet eller annen skadegjørende atferd. 
For at vi best skal kunne vurdere din reklamasjon, vil vi be deg om følgende: 
  1. Send oss en kort beskrivelse av hvordan skaden eller defekten er oppstått. Vennligst merk at du bør kontakte oss så snart du oppdager defekten.
  2. For å dokumentere defekten ber vi om at du sammen med beskrivelsen legger ved bilder. Defekten må fremgå tydelig på minst ett av bildene. I tillegg ber vi om at fotoene også viser hele produktet, gjerne foran og bak.
  3. Send bildene per e-post til info@skandiamobler.no.
  4. Vennligst opplys hvilket ordrenummer varen er kjøpt på – eller legg ved kopi av ordrebekreftelse/kvittering.
  5. Etter at vi har mottatt bildene dine, behandler vi din reklamasjon så raskt som mulig. 

Personopplysninger

Skandia møbler behandler persondata ifølge «Lov om Personopplysninger». Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register. Du har til enhver tid rett til innsyn i og retting/sletting av egne opplysninger. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å støtte din brukererfaring på siden vår.